Alweer een maandje hier - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Anne en Lara - WaarBenJij.nu Alweer een maandje hier - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Anne en Lara - WaarBenJij.nu

Alweer een maandje hier

Door: Anne en Lara

Blijf op de hoogte en volg Anne en Lara

29 Februari 2016 | Nederland, Sint Maarten

Hallo koude kikkers,

Hier weer een zonnige groet vanuit het o-zo warme, tropische Sint Maarten. Het heeft even geduurd maar hier zijn we weer met het nieuws van de afgelopen twee weken. Te beginnen met een groot excuus van onze kant, het spijt ons zeer dat we jullie maar liefst 19 dagen hebben laten wachten op een nieuw reisverslag. Maar met dit übergave reisverslag proberen wij het een beetje goed te maken.
So let's begin...

Zoals jullie weten heeft ons leven hier vanaf 10 februari iets meer structuur gekregen. Vanaf dat moment heten wij teacher Lara en teacher Anne. Allebei zijn wij trotse juffen geworden van maar liefst 26 koters. We moeten eerlijk toe geven dat dit in het begin toch wel wennen was. De kinderen zijn hier wel anders ten opzichte van de Nederlandse kinderen. Je merkt goed dat ze opgevoed zijn in een andere cultuur en zijn een stuk mondiger. Na een korte eerste stageweek, van maarliefst twee dagen, werden we op vrijdag uitgenodigd voor een borrel op school. En tja, een borrel slaan wij natuurlijk nooit af. Samen met alle collega's hebben we gezellig een drankje gedaan in de teachersroom. Op vrijdag wordt het weekend hier goed ingeluid bij Soggy dus besloten wij om met z'n alle daar heen te gaan. Soggy was voor ons een groot museum, we zagen er zoveel verschillende outfits en danspasjes dat we onze ogen uitkeken. Je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat onze heupjes hier meer dan los zijn gegaan. De rest van het weekend hebben we heerlijk uitgebrakt bij ons favo strandtentje, Karakter.

Toen begon het pas echt, een volle stageweek met vroeg opstaan, lieve kinderen en vooral veel leermomenten. Tja, en toen ging die wekker...
Het is nog steeds best wennen, dat wekkertje dat om 6 uur vrolijk begint te zingen. Dat zijn momenten waar we hopelijk ooit een beetje aan gaan wennen.
De eerste week stage verliep prima. In deze week zijn we vooral een beetje gaan wennen in de klas en hebben we de kinderen een beetje leren kennen. Aan het eind van de week hebben we allebei de eerste lesjes gegeven. Doordat we 4 dagen stage lopen konden we op donderdag zeggen dat we al heerlijk weekend hadden. Dit weekend waren we van plan om naar Philipsburg te gaan, dit is de hoofdstad van het Nederlandse gedeelte. Vanwege het weer hadden we besloten om op zaterdag te gaan, achteraf gezien een top idee. Om naar Philipsburg te gaan hebben we een van de 100 busjes genomen die over het eiland rijden. Je betaalt voor dit busje $1.50, dit is heel goedkoop als je het vergelijkt met Nederland. Philipsburg is niet echt een standaard shopstad, althans niet zoals wij het gewend zijn. Je hebt op een pleintje allemaal kleine kraampjes die helemaal vol liggen met souvenirs. Als je verder de stad in loopt zijn er natuurlijk wel wat kledingwinkels maar dit zijn allemaal zelfstandige winkeltjes. In deze winkels staat ook nergens een vaste prijs voor en kun je makkelijk afdingen. Hier hebben we dan ook flink gebruik van gemaakt;).

Zondag is voor ons was- en poetsdag. Alle kleren worden met de hand gewassen omdat de wasmachine hier gebruiken duur is. Ijverig stonden we met z'n tweeën te boenen en te schrobben om onze uniformen weer blinkend schoon te hebben voor maandag. Ook hebben we onze kamer gepoetst en we hebben we de dag heerlijk afgesloten met Moordvrouw en Divorce. Tja, je moet toch alles een beetje bijhouden!

Hierna startte de tweede volle week op school. We merkten aan elkaar dat we al wat meer onze plek hebben gevonden hier en kunnen veel van deze kinderen leren. Maandag was een pittige maar leuke dag en die wilde we graag afsluiten bij onze favoriete strandtentje. Eenmaal daar aangekomen zagen we Susanne (leerkracht groep 5/6) en Lynn (mentor van Anne) daar al zitten. Samen we met hun hebben we genoten van een lekkere cocktail om deze dag een mooi einde te geven. De rest van de dagen verliepen rustig en hebben we deze schoolweek ook weer overleefd. Vrijdagavond was het weer Soggy-avond. We zijn samen met Lynn en Lotte (Leerkracht speciaal onderwijsklas) op stap geweest en hierbij hebben onze heupjes weer niet stil gestaan. De avond was wat minder sfeervol dan de vorige keer dus hebben we deze avond maar afgesloten bij de McDrive. Met z'n alle in Lotte's auto deden we onze bestelling via de intercom, dit ging echter niet vlekkeloos. We hadden met z'n vieren een gigantische lachbui waardoor de medewerkster ons order niet kon opnemen. Het is ons uiteindelijk toch nog gelukt om de goede bestelling te plaatsen, applausje voor ons!
Zaterdag zijn we naar het strand geweest om daar lekker te genieten van de zon. In de avond zijn we samen met Lynn naar de Movies geweest voor de film How to be single. In een bijna privébioscoop hebben wij ons heerlijk vermaakt en weer wat puntjes van onze bucket list af kunnen strepen. De avond hebben we afgesloten met wat drankjes bij The Harbor (dit restaurant is van de ouders van een stagekindje van Anne). Ook hier mochten de nodige schaterbuien niet ontbreken.
Zondag hebben was het weer zover voor onze standaard was- en poetsdag. Ook hebben we een start gemaakt aan het onderzoek wat we op school uit moeten gaan voeren.

Dit was het weer voor nu en hopelijk kunnen jullie ons de lange periode van afwezigheid vergeven.

Kusjes en tot spreeks,
Anne en Lara

• 01 Maart 2016 - 06:18

Lottie:

Heeeerlijk om jullie zo te horen genieten! Blij voor je Anne!

• 01 Maart 2016 - 07:09

Linda En Sander :

Haaaaa zon aanbidders!

Goed te horen dat jullie het zo leuk hebben daar!
    Nog beter te horen dat jullie ook wat van die kids leren haha

• 01 Maart 2016 - 12:23

Kim:

Leuk Anne! Geniet er van want voor je het weet is het voorbij. X

• 01 Maart 2016 - 12:26

HENRIËTTE :

Hallo

Fijn om te horen dat het jullie goed gaat.
    Ben benieuwd met wat voor een kleurtje terug komen.

• 01 Maart 2016 - 19:36

Jeannette:

Hoi meiden,
    Heerlijk om te lezen dat het jullie goed gaat. En afdingen is al jaren iets waar Lara goed in is, haha.
    Dat jullie nog hebben moeten betalen zeg!
    Vier dagen stage, drie dagen weekend. Geniet er maar van, want als je terug bent moet je weer volop aan de bak.
    En niet te bruin terug hè!
    Het is jullie vergeven dat er wat meer tijd tussen de verslagen zat, jullie hebben het ook zo druk, met leuke dingen doen.
    Tot het volgende verslag.
    Kus van mij