Bruine billen en andere taferelen - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Anne en Lara - WaarBenJij.nu Bruine billen en andere taferelen - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Anne en Lara - WaarBenJij.nu

Bruine billen en andere taferelen

Door: Lara en Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne en Lara

19 Maart 2016 | Nederland, Sint Maarten

Ola lieve schatjes van ons,

Ja we weten het. We zijn weer lekker laat met een reisverslag. Maar je weet wat ze zeggen. Geen nieuws is vaak goed nieuws. Dus wel weer een geruststelling voor jullie dat jullie weten dat het goed met ons gaat.
Het is inderdaad al weer even geleden dat we weer wat hebben gepost. Dus hier komt het dan.
Het stage lopen hier bevalt voor ons nog steeds prima. We merken dagelijks nog het verschil met Nederland, maar wat bouwen wij hier een ervaring op voor de klas. Echt heel tof.
1 maart begon de dag met een maandsluiting. De maand februari was voorbij en dan komen we met de hele school samen om de maand af te sluiten en de korte punten te bespreken die in deze maand gebeurd waren. Natuurlijk zijn wij ook begonnen in deze maand op deze school en werden wij ook even in het zonnetje gezet en hebben we ons voorgesteld aan de hele school. We werden met een warm applaus welkom geheten.
De rest van de week natuurlijk weer stage lopen en de vrijdag start ons weekend. Overdag lekker gebakken op ons favoriete strandje met onze favoriete barman! 's avonds hebben we heerlijk drankjes gedaan bij The Harbour samen met Lynn. Het was dit weekend hier Heineken Regatta. Voor de mensen die niet weten wat dit is. Het was voor ons ook een beetje lastig te snappen, maar het komt er op neer dat het een soort zeiltocht is in 2 dagen en in de avond feesten. Een soort vierdaagse feesten sfeertje. Wij zijn zaterdag dus even bootjes wezen spotten en hebben lekker genoten van het uitzicht. Zondag was weer zoals altijd: poetsen, wassen en school. Alleen zondagavond is Anne wezen oppassen bij een kindje uit haar klas. Lara heeft lekker genoten van een avondje rust (Tja het leven met Anne is pittig he;) die kleine ADHD'er) De volgende dag mochten we samen op gaan passen bij hetzelfde adres. Lekker genoten.

En ja toen was de tweede week in maart alweer begonnen en hebben we weer een weekje stage gelopen. Ofja 4 dagen. Voor ons zien we dat als een week! Vrijdag lekker een dagje strand. De zon was zo heet dat Anne's gezichtje een mooi rood kleurtje kreeg. Gelukkig hebben we iets dat aftersun heet en kwam het snel goed. Vrijdagavond gaan wij natuurlijk vaak naar Soggy, maar toen wij op het strand lagen kwamen we Sam weer tegen. (Het kindje wat bij Anne in de klas zit) en we mochten weer oppassen. Dit keer met zijn 3en. Lynn, Lara en Anne. En later schoof Lotte ook nog aan. Een hele gezellige oppasavond voor Soggy. Het was zo gezellig dat we maar een half uurtje bij Soggy zijn geweest. Tja die Nederlandse gezelligheid is altijd goed!
Zaterdag lekker genoten van onze vrije dag. Aan school gewerkt en lekker relaxed dagje gehad. Zondag zijn we naar Karakter gegaan om aan school te werken. Ja, jullie lezen het goed. School kun je ook combineren met het strand. We hebben hier hard gewerkt aan ons onderzoek met een uitzichtje op de helder blauwe zee. Niet mis dacht ik zo!
En toen was het alweer maandag. Weer een heerlijke week stage gehad en veel geleerd. Alleen was het maandag echt rotweer! Je zou bijna kunnen zeggen Hondenweer! Beetje hetzelfde als in Nederland. Het heeft de hele dag geregend. Dat was echt nieuw voor ons! Gelukkig was het dinsdag weer droog en konden onze lieftallige kiendjes weer buiten spelen. De rest van de week rustig verlopen. Vrijdag was het echt prachtig weer. Ik denk een graadje of 29/30. En hebben we een heerlijk dagje strand gehad. Later schoven onze collegaatjes ook aan met hun bezoek en hebben we een gezellig middagje strand gehad. En ja daar was hij weer. DE VRIJDAGAVOND! Eerst hebben we heerlijk met zijn 2en film gekeken en even gedut. Want ja voor stappen moet je wel fit zijn. Die heupen moeten hier flink los. Toen natuurlijk naar Soggy waar we weer een leuke avond hebben gehad met onze collega's en buddy's van Karakter. Je snapt natuurlijk ook wel dat wij onderhand het hele team van Karakter kennen en hiermee ook even moeten swingen bij Soggy. Vandaag lekker uitgeslapen en middagje naar het strand geweest. Vanavond doen we niks! Ff opladen zodat we morgen weer de hele dag aan school kunnen werken. Ons doel is om voordat wij hier gaan alles af te hebben. Wij gaan er wel vanuit dat dit lukt!

Nou dit was het dan weer, tot de volgende keer!

Heel veel kusjes en knuffels en een beetje zon naar jullie vanuit het warme Sint Maarten!

Lara en Anne

• 20 Maart 2016 - 08:52

Linda En Sander :

Madammekes,

Gullie het ut me toch een partij goed daar aan de andere kant van deze wereldbol!
    Heerlijk te horen dat jullie zoveel lol hebben samen.
    Ben ontzettend benieuwd hoe bruin jullie wel niet terug komen aangezien jullie leven voornamelijk uit chillen op het strand bestaat

• 21 Maart 2016 - 20:20

Tineke Hendriks:

Tjonge, tjonge, wat een leventje.
    En op school, heel anders dan hier. ( geen als he Anne)
    Relaxter of.. volgens mij alles op zijn tijd.
    Want dat pakketje dat is... ? bij die ene postbode op het eiland?
    En wij in de kou, hard werken en veel stress.
    Tja maand maart he. En dan moet april nog komen. Poe poe.
    Maar komt goed. Jullie genieten maar lekker.
    liefs