Carnival is coming! - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Anne en Lara - WaarBenJij.nu Carnival is coming! - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Anne en Lara - WaarBenJij.nu

Carnival is coming!

Door: Anne en Lara

Blijf op de hoogte en volg Anne en Lara

26 April 2016 | Nederland, Sint Maarten

Goedemidddag lieve mensen,

Ja daar zijn we eindelijk weer. Helemaal vergeten een reisverslagje te maken, dus bij deze.
De vorige keer dat we een reisverslag hadden gestuurd was het begin april. Nu is het einde al weer in zicht van de maand april en zijn we nog maar 1,5 maand op dit prachtige eiland. Dit betekent dat we nog extra veel moeten genieten.

De eerste week van april hebben we weer een rustige week gehad. We hebben weer 4 dagen mogen genieten van onze kinderen en daarna hadden we heerlijk weekend. Woensdag hebben wij voor het eerst sushi gegeten. En wat vonden wij het jammie! Beter dan wij hadden gedacht en zeker voor herhaling vatbaar. Het weekend begint natuurlijk voor ons op donderdag al. De vrijdag slapen wij heerlijk uit en dan vertoeven wij de rest van de dag op het strand. Vrijdagavond was het natuurlijk weer Soggy avond. Van te voren zijn we eerst drankjes gaan doen bij de Harbor en daarna zijn we naar Toppers gegaan. Dit is een karaoke bar, waar je de nodige schreeuwlelijke hoort. Ook wij hebben hier een poging gewaagd. Bij Toppers hoorde wij van andere dat bij Le Shore het Ladies Night was en wij daar als dames gratis konden drinken. Dat slaan wij natuurlijk niet af en zijn we daar gezellig met de hele bups heen gegaan. Lynn, Lotte, Richelle, Rika, Sanne, Sophie en wij natuurlijk (Sanne, Rika en Sophie geven les op een andere school hier op het eiland). Na een paar drankjes, misschien een paar te veel, hebben we afgesloten bij Soggy. Het was de laatste avond van onze knappe barman en dat moest natuurlijk even gevierd worden. Tot in de late uurtjes hebben we flink gefeest. De zaterdag was daarom een heerlijke brakke dag waarbij we heerlijk hadden genoten van wat filmpjes en uitzending gemist. De zondag hebben we lekker een dagje bij karakter gelegen en toen was het alweer maandag.

Deze week was een rustige maar drukke week. Ons actieplan is al in volle gang om te zorgen dat al onze opdrachten af zijn voordat we terug zijn op de Nederlandse bodem. Hiervoor hebbben wij een actieplan gemaakt. Maandag, dinsdag en donderdag werken wij aan school. Dan kunnen wij op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag ook echt genieten op het eiland.
Tot nu toe loopt alles volgens plan en kunnen we alles doen wat we hier willen. We hebben dus een leuke maar drukke week gehad. Vrijdag zijn we een dagje extra naar school gegaan. De klas van Anne ging voor het project eet smakelijk pizza’s maken. Een leuk uitstapje om mee te maken. Vrijdagavond hebben wij lekker opgepast op die lieve Sam en Fleurtje en zijn we lekker naar bed gegaan en niet meer naar Soggy. Ja ook wij worden verstandig.
Zaterdag een relaxed dagje gehad en zijn we ‘s avonds met zijn tweeën naar de film geweest. Een lekker rustig weekendje wat ons zeker wel beviel.
Toen begon alweer de laatste week voor de vakantie. Een week waarin je kan merken dat kinderen en leerkrachten echt toe zijn aan de vakantie.
De maandag verliep prima en ook de dinsdag ging goed. Op woensdag was het dan zo ver. De broer van Lynn kwam naar Sint Maarten en omdat Anne en Mike op dezelfde school hadden gestaan kenden zij elkaar al. Samen met zijn vriendin Iris komen zij ons voor twee weken vergezellen op dit eiland.
De donderdag zijn we daarom ook samen met een heel stel naar Rhythm and Booze gegaan. Dit is een soort bar met tapas. Op donderdag drinken de dames hier bepaalde drankjes voor nop. Het was een heel gezellige avond. De volgende dag ging de wekker alweer vroeg, want het was carnaval op school. Carnaval op dit eiland is niet hetzelfde als in Nederland. Je moet hierbij denken aan Brazillian carnaval met veren en hoofdtooien. De bedoeling was dat je lekker kleurrijk naar school kwam en dat deden wij. Samen met de hele school hebben de parade gelopen. Een route over de hoofdweg waarbij zelfs politie alles af moest zetten. Echt wel gaaf. Je loopt dan met de hele school achter een truck aan waarop harde muziek speelt.
De rest van de dag hebben we op school een relaxed dagje gehad en is onze vakantie goed begonnen. Eerst een avondje oppassen op Sam en Fleurtje en daarna op stap in Soggy met de meiden en natuurlijk Mike en Iris.
Tja en toen werd het zaterdag. Wij waren toch vermoeider dan wij dachten want om 16.00 uur ‘s middags werden wij wakker. Dan hadden wij onze slaap zeker nodig.
Zaterdagavond een rustig avondje met een film en de volgende dag vroeg op. Eline (mentor van Lara) had haar verjaardagsfeest. De bedoeling was om dan met zijn allen met een boot mee te gaan naar een vlot met bar en daar de dag door te brengen, maar naar een paar telefoontjes kwamen we erachter dat de boot niet ging.
We hebben toen besloten om met een andere boot naar Tintemarre te gaan. Dit is een verlaten eiland waar je super gaaf met zeeschildpadden kan snorkelen. Daar zeggen wij geen nee tegen. De bootreis naar het eiland toe was best heftig. De zee was ruig en je moest jezelf goed vastpakken of je viel eruit. Gelukkig hebben wij dit allemaal overleefd.
Eenmaal op het eiland aangekomen hebben we heerlijk genoten van het uitzicht, de zon en de zee. Later zijn we om de beurt in groepjes gaan snorkelen met zeeschildpadden. Je gaat ze zoeken op de bodem en dan af en toe komen ze omhoog om adem te halen. Wat een bijzondere ervaring was dat. Een dag die wij nooit meer vergeten. Na een dagje vertoeven op Tintemarre zijn we als afsluiting met zijn allen gaan BBQ’en. Een hele leuke afsluiting van een super dag.
Vandaag is dan officieel de vakantie begonnen en we hebben al flink wat dingen op de agenda staan. Allereerst gaan we woensdag meelopen met de Jouvert morning. Deze optocht begint om 4 uur in de ochtend en dan is het al dik feest. Verder willen we nog een dagje gaan winkelen in Marigot (hoofdstad van het Franse gedeelte) en ziplinen. We hebben het nog druk genoeg.
In ons volgende reisverslag kunnen jullie lezen of we dit ook echt gedaan hebben!

Een hele dikke knuffel en kus vanuit hier en tot de volgende,

Lara en Anne

• 26 April 2016 - 08:05

Jeannette:

Klinkt weer als een heerlijke vakantie, met af en toe een serieuze stage.
    Die schildpadden zijn wel echt heeeeel erg gaaf hoor!
    Nu genieten van echt vakantie, waarin jullie allerlei leuke dingen kunnen gaan doen.
    Voor je het weet moet je alweer naar huis, helaas.
    Maar blijf nog maar even, want hier lijkt het net kerst, sneeuw op Koningsdag, wie verzint het, bluh.
    Dikke kus voor jullie allebei.

• 26 April 2016 - 23:23

De Beuntjes:

Weer een mooi reis verslag. Ben benieuwd naar foto's van carnaval.