Back to Holland! - Reisverslag uit Simpson Bay, Sint Maarten van Anne en Lara - WaarBenJij.nu Back to Holland! - Reisverslag uit Simpson Bay, Sint Maarten van Anne en Lara - WaarBenJij.nu

Back to Holland!

Blijf op de hoogte en volg Anne en Lara

08 Juni 2016 | Sint Maarten, Simpson Bay

Hallo lieve mensen daar in het "warme" Nederland die wij vanaf morgen hopelijk mogen zien,

Daar zijn we dan weer! Maar nu met het laatste reisverslag. Wij zullen jullie even updaten over de laatste twee weken hier op Sint Maarten.

Onze één naar laatste stageweek was van start gegaan. De week verliep gewoon als een normale week bij ons verloopt. Maar op woensdag zijn we even een drankje wezen doen bij Karakter. Onze twee favoriete boys gingen naar huis en wij wilde ze nog wel even zien werken. Dus samen even een drankje gedaan. Daarna lekker naar huis en voorbereidingen gedaan voor de volgende dag.
Donderdag was weer een gewone dag met school en daarna die hard aan onze opdrachten werk. Maar dan komt nu ook het goede nieuws: ONZE OPDRACHTEN ZIJN HELEMAAL KLAAR! Dat moest natuurlijk gevierd worden bij the Greenhouse met wat lekkere smoothies. Daarna hebben we hier nog heerlijk gegeten met Richelle en zijn we daarna lekker naar bed gegaan.
Vrijdag hadden wij het schitterende idee om naar Marigot te gaan en nog even te winkelen, voor zo ver dat hier kan...
Samen het busje gepakt en toen we eenmaal aankwamen in Marigot bleek dat alles dicht was. Wij weer sjaggie naar huis natuurlijk. Het was Emancipation day. Die Fransen nemen ook overal vrij voor. Vrijdagavond zijn we samen met Beachboy Jaap bij Karakter wezen eten te ere van zijn laatste weekendje. Daarna was het Albert en Marco hun laatste avondje want hij ging naar Nederland. Dus hadden we een afscheidsfeestje. Daarna lekker naar huis en slapen.
Zaterdag hebben we een heerlijk rust dagje gehad, even lekker niks en genieten van de airco!
Zondag was het dan EINDELIJK zo ver! Onze droom werd werkelijkheid en we gingen zwemmen met dolfijnen! Eerst met de ferry naar Anguilla en vrijwel meteen aan de haven lag Dolphin Discovery. We hadden heel veel geluk, want we waren met een kleiner groepje waardoor we veel meer aandacht kregen van de dolfijnen. Aan de vinnen meezwemmen, de superman, knuffelen, high five, kus en natuurlijk dansen. Alles kwam aan bod. Van dit moment hebben we zo veel genoten. Dolfijnen zijn zoon lieve beesten en willen je zo veel liefde geven! Een dag om nooit te vergeten! Daarna weer terug met de ferry en afgesloten bij de Harbor voor een hapje en een drankje.
En toen was het helaas al weer tijd voor de laatste stage week. Waarin we toch best veel gepland hadden.
Maandag begonnen we de week met een rustige dag. Lekker een dagje stage en daarna heerlijk een relaxed avondje gehad.
Dinsdag is Anne uit logeren geweest en hadden zowel Anne en Lara het bed voor zichzelf! Zien jullie ons al patrick de zeester doen in bed?
Woensdag had Lara haar afscheids/feestdag op school. Samen met de kinders heerlijk naar het strand geweest en film gekeken. Een heerlijk dagje dus! Anne viel op deze dag in bij meester Jos in groep 7 aangezien hij mee ging op het kamp van groep 8.
Woensdagmiddag zijn we voor de herkansing gegaan in Marigot. En hebben we toch wat kunnen shoppen.
Donderdag heeft Anne weer een dagje groep 7 gedaan en Lara kon nog lekker knuffelen met haar eigen kiddos!
Vrijdag was dan de allerlaatste dag dat wij op school les zouden geven en had Anne haar afscheidsdag.
Van de school hebben we een heel gaaf Regina shirt gekregen en een lekker drankje om ons te bedanken voor de stage.
Vrijdag mocht Lara in groep 7 staan om meester Jos zijn laatste dag op kamp over te nemen.
Vrijdagavond zijn we samen met Lynn gaan kokkerellen. We hebben lekker gekookt en gegeten samen en daarna spelletjes gedaan. Toen nog even naar de Harbor en daarna naar Soggy om onze avond af te sluiten.
Zaterdag zijn we naar het verlaten hotel geweest. Dit is een hotel die door de orkaan in 1995 voor een deel is verwoest, maar een heel groot deel is nog heel. Je moet je voorstellen dat alle ramen eruit zijn en er overal glasscherven liggen. In sommige kamers liggen zelfs nog matrassen en in andere een kluis. Best indrukwekkend.
Daarna zijn we naar Philipsburg geweest omdat de kinderen van groep 6,7 en 8 daar een flash mob deden. Gezellig met wat leerkrachten een borreltje doen en kijken naar de flash mob. Deze dag hebben we afgesloten bij het Oranje café voor een heerlijke Hollandse versnapering.
Zondag waren we toe aan een dagje bakken op het strand. Zoals jullie wel gelezen hebben, houden wij hier wel van. Helaas door de drukte met opdrachten konden we niet alle zonuren nemen, dus nog maar even flink bijbakken. Zondagavond hebben we samen met Lynn heerlijk gegeten bij Harry's een nieuw restaurant wat vrijwel tegenover ons zat.
Maandag hebben we de laatste dingetjes gewassen zodat ze droog waren voor onze terugreis, daarna nog even bij Karakter gelegen. In de avond zijn we samen met Lotte heerlijk SUSHI wezen eten. De laatste keer hier in Sint Maarten.
Dinsdag zijn we vroeg opgestaan en hebben we nog wat ingepakt en zijn we naar Philipsburg geweest om nog even rond te neuzen.
Daarna onze laatste zon uurtjes bij Karakter en als afsluiting zijn we samen met Richelle, Lotte en Lynn wezen eten bij the Greenhouse.

Tja, en toen was het woensdag. Tijd om naar huis te gaan. Vandaag nog de laatste dingetjes ingepakt en gedoucht zodat we fris in het vliegtuig konden stappen. Om 11 uur moesten we uit de kamer zijn en nu zitten we tot half 2 op school, nog even knuffelen met de kinderen en afscheid nemen.
En dan om 16.05 uur (22.05 uur jullie tijd) vliegen we naar Parijs en daarna van Parijs naar Amsterdam waar we morgenochtend rond half 9 landen!

We zien jullie heel snel!

Tot in Nederland!

Dikke kus,

Lara en Anne

• 08 Juni 2016 - 18:59

Jeannette:

Hoi lieverds, weer een heerlijk verslag, zoals we van jullie gewend zijn.
    Ga zo maar lekker knuffelen met jullie kindjes, want het afscheid is al heel snel.
    Goede terugreis! Ik hoop dat alles op tijd verloopt, dan staan wij morgenvroeg op het vliegveld klaar om jullie weer in onze armen te sluiten.
    Tot morgen!

• 08 Juni 2016 - 19:31

De Beuntjes:

Ja, nu komen jullie terug en daar schrikt het weer zo van ,dat het gedaan is met het mooie weer.!