Strand, strand en nog meer strand - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Anne en Lara - WaarBenJij.nu Strand, strand en nog meer strand - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Anne en Lara - WaarBenJij.nu

Strand, strand en nog meer strand

Door: Anne en Lara

Blijf op de hoogte en volg Anne en Lara

10 Februari 2016 | Nederland, Sint Maarten

Hallo luitjes in het koude kikkerlandje wat Nederland heet!
Daar zijn ze weer. Lara en Anne vanuit het lekkere zonnige Sint Maarten. Een drukke week (lees vakantie) is voorbij gegaan. We wilden lekker even genieten van de omgeving en daar vertellen we jullie graag over.
Dinsdag begon onze minivakantie. Via Lynn kwamen we erachter dat er hier een Nederlands strandtentje zat (Karakter). Via het strand kan je heerlijk met je voetjes in de zee richting dit strandtentje lopen. Maar niet normaal, WAT EEN UITZICHT! Je kijkt weg op een helder blauwe zee. Je ziet jachten, gigantische bochten, zeilboten en surfers. Je krijgt meteen het vakantiegevoel. Jammie! Bij Karakter werden we lekker Hollands begroet met Ey, lustte gullie ook een biertje? We voelde ons meteen thuis. Bij Karakter kun je heerlijk op strandbedjes liggen en je hebt een parasolletje waaronder je ook de schaduw kan opzoeken. Hier Hebben wij de afgelopen week zeker wat uurtjes doorgebracht. In de avond hebben op het terras gezeten. Naast ons huisje zit een Spaans terrasje waar de drankjes el cheapo zijn. Hier hebben we samen met onze huisbaas Francois gezellig de avond doorgebracht en heeft hij ons al wat verhalen verteld over dit eiland.
De woensdag en de donderdag waren hetzelfde als de dinsdag. Heerlijk bij Karakter op het strandbedje liggen en natuurlijk werden de nodige drankjes ook wel genuttigd en in de avond het kleine Spaanse terrasje op. We hebben tenslotte vakantie. Donderdag hebben we kennis gemaakt met de directrice van de school en hebben we een rondleiding gehad. Je ziet veel maar de vragen komen natuurlijk een stukje later. Dus Lynn (Anne’s mentor) werd lekker overspoeld door vragen.
Vrijdag hadden we een andere planning dan de afgelopen dagen. Onze huisbaas Francois nam ons mee op tocht door het eiland. Hij ging ons met zijn jeep het eiland laten zien, zowel de Nederlandse als de Franse kant. We hebben van alles gezien. Natuurlijk ben je eerst flabbergasted van het uitzicht dat je krijgt vanuit de auto. De nodige kiekjes werden gemaakt en we gingen verder. Eerst door de Nederlandse kant omdat we daar natuurlijk wonen. Zo kwamen we ook in het centrum van Philipsburg terecht. Hier hebben we een Johnny Cake gegeten. Typisch iets uit Sint Maarten. Dat is een soort broodje maar dan gebakken in frituurvet die je kan beleggen met salami, kaas of kip en dergelijke. Daarna kregen we kort het centrum te zien. Het centrum krijgen we zeker nog van dichterbij te zien als we een keer gaan winkelen, maar dat later in deze maanden. Nadat we de Nederlandse kant door waren gereden kwamen we uit in het Franse gedeelte. Dit heeft op ons veel impact gemaakt, omdat de Franse kant heel mooi kan zijn, maar wat wij zagen vooral gevaarlijk. We reden door de “slechte” buurt van het Franse gedeelte en Francois vertelde dat je hier na 4 uur ‘s middags niet meer moet komen. Toen we rondkeken snapte we waarom. In die buurt lagen wapens en messen. Dit had behoorlijk impact op ons. We hebben daarom toen meteen besloten dat we hier niet echt terug wilde komen. Verder was het Franse gedeelte natuurlijk ook heel mooi. Ze hebben een grote haven waar allemaal cruises starten. Dus dat was cool om te zien. Toen het tijd was om te tanken hebben we kei hard gelachen. We gingen het tankstation in en kochten drie desperados. Lekker tijdens het rijden genoten we van ons drankje. We waren wel verbaasd. Drinken tijdens het rijden? Toen we dit aan Francois vroegen of dit wel mocht zei hij dat alles te koop was en goed verstoppen dan was niks een probleem. We kwamen niet meer bij. Toen we onze tocht vervolgde stopte we bij een prachtig uitzicht. We zagen in de verte een eilandje Pinell. Een prachtig eilandje ver van de slechte buurt af waar je heerlijk tot rust kon komen. Nadat ons biertje op was zijn we verder gegaan en gestopt bij lottery farm. Dit was een prachtig gebied met een pool waar ze zeiden dat je 5 jaar jonger uitkwam. Verstandig zoals wij natuurlijk zijn, hebben we besloten dit niet te doen. We zijn al zo mooi jong en knap van onszelf. Is voor ons niet nodig. Misschien over een jaartje of 10 terug om een duik te nemen in deze pool.
We eindigde de tour bij mullet bay beach. Een van de mooiste stranden die je hier kan vinden. De zee was zo helder. Samen met een paar heerlijke ribs hebben we dit dagje afgesloten. Gelukkig was onze huisbaas zo lief om even te stoppen bij de grand marche. Dit is een grote supermarkt waar alles een stuk goedkoper is dan de Chinese winkeltjes waar we eerst de boodschappen deden. Flinke inkopen gedaan voor ongeveer 2 weken.
Zaterdag een heerlijk dagje beach en ‘s avonds Nederlandse mensen leren kennen die voor 4 jaar al op dit eiland wonen. Gezellig avondje dus.
Zondag weer een dagje beach en heerlijk met een filmpje op tijd naar bed en de volgende dag uitslapen. Maandag zijn we nog naar de beach geweest en hebben genoten van de heftige golven hier. Dinsdag regende het voor het eerst sinds we hier waren. We hebben de handwas gedaan en daarna zijn we hard aan de bak gegaan voor school. Al 4 opdrachten die voor deze minor moeten zijn af. Tja wat zullen we zeggen? IJverige studenten? Van wie hebben we dat toch geleerd?
En vandaag was het dan eindelijk zo ver. Onze eerste dag op Sr Regina hier in Simpson Bay. Lara in groep 3/4 en Anne in groep 1/2. Wat een wereld van verschil met Nederland. Alles is hier wel anders. Er wordt gebeden bij binnenkomst en ook weer wanneer de dag wordt afgesloten. Vandaag was tevens ook nog een speciale dag. Het was Aswoensdag en we moesten een kruisje gaan halen bij de kerk. De hele school was aanwezig.
Verder hebben we beiden een rustige dag gehad en zijn we zeer benieuwd wat morgen ons gaat brengen.

Een lekker lang reisverslag met mega veel info!
Fijn toch?
Dikke kus, Lara en Anne

P.S. Jullie willen ons natuurlijk allemaal een kaartje sturen. Dit duurt alleen 6-8 weken voordat wij het ontvangen dus weer er snel bij want voor je het zijn we weer thuis.
Ons adres is in ieder geval als volgt:
Sr. Modesta Road #13
Simpson Bay, Sint Maarten

• 10 Februari 2016 - 21:38

Anja:

woooh dames,
    En dat alles verpakt in een stageplaats. Hebben jullie misschien toevallig niet een leuke, verstandige, wijze begeleidster nodig??
    Zo ja Ik hou me aanbevolen.
    Wat een genot, en wij in dit koude kikkerland maar kou lijden en nat worden en bijna wegwaaien.
    Tja verschil moet er wezen dat blijkt wel weer.
    Maar geniet er gruwelijk van en probeer inderdaad af en toe wat te leren. Al is het maar welke drankjes ze daar drinken, hahahah.
    groetjes, knuffel,
    Anja

• 10 Februari 2016 - 22:46

Tineke:

Wauw ladys.
    Ziet er goed uit allemaal. En inderdaad vakantie is het die stage.
    Nou ja, bijna. Vandaag echt begonnen met stage.
    leuk om alles zo te kunnen lezen.
    Kijken uit naar de volgende.
    Liefs Mam

• 13 Februari 2016 - 13:02

Henk:

Wat een prachtige verhalen. Complimenten hoor!
    Kunnen jullie trouwens wat van die pool opsturen want na een week carnavallen voel ik me 5 jaar ouder